Във всеки бранш в България фирмената тайна е от голяма важност. Тайна, която понякога звучи нелепо и смешно, защото защитаваме неща, които всеки знае и прави и то от нашите клиенти повече отколкото от нашите конкуренти.
1. ЗАБАВНО ОТ КУХНЯТА
Ще започна с 2 много готини истории, които ни се случиха съвсем скоро, които ме провокираха да напиша тая статийка.
Преди няколко месеца за един от нашите клиенти, хотел, се наложи да търсим фирма, която да им доставя брандирани консумативи за стаите. Ако не се сещате, става въпрос за малките шишенца с шампоан, душ гел, сапунчета и други. Искането ни беше да ги намерим на добра цена и да поемем предпечата и дизайна на опаковките. На пръв поглед лесна задача, предвид факта, че клиентът ни е от повече от 5 години и работим лесно с него. НО! Започнахме да търсим контрагенти, които да изпълнят поръчката и селектирахме 3 топ фирми на Бг пазара, с които се свързахме за цени и условия на работа. Две от фирмите ни изпратиха цените си почти веднага, но третата се свърза с нас по телефона и проведохме най-странния разговор, който в 15 годишната ни практика не сме вярвали, че ще проведем. Свърза се с нас собственика на фирмата и ни каза, че няма как да ни даде цените си защото това била фирмена тайна и го било страх ние да не сме от конкуренцията и да го проучваме! Нямаше нормален начин той да ни изпрати цените си или поне ние не намерихме такъв! Останахме втрещени! Разбира се, повече не се свързахме с компанията, която пази в тайна цените си! ШОК!
Във втората интересна случка, за съжаление не сме преки участници, но стигна до нас и решихме да я споделим с вас. Става въпрос за колеги от бранша, които са пуснали интервю за работа. До тук всичко е супер. Канят кандидатите и накрая се спират на един наистина впечатляващ млад мъж с отлични умения за длъжността. При последното интервю на господина му се съобщава, че трябва да подпише договор за поверителност, което е нормално, все пак всеки иска да се защити по някакъв начин, но интересното в случая е, че има клауза в този договор, която забранява на служителя да работи в сферата на рекламата и маркетинга за 5 години, след като напусне фирмата?! Страхотна стратегия за развитие. Резултата е ясен предполагам. Вече колегата е част от нашия екип, за което благодарим! 🙂
В контекста на историите, които споделих с вас искам да кажем, че фирмената тайна е нещо много важно, но само тогава, когато е дефинирана правилно и разумно.
2. КАКВО НИ ТРЯБВА
Рядкост в бранша на рекламните и дизайнерски студия е да видите сайтове с интересни съвети и полезно съдържание, както за потребителите, така и за колеги. Тази практика е много често срещана в други браншове, като искам да подчертая, че такъв е например бранша на онлайн маркетолозите и хората, които се занимават със SEO оптимизация, онлайн реклама и маркетинг в социалните мрежи и медии. Подобна откритост и жажда за споделяне на новости kamagra и съвети дърпа всеки от тях в правилната посока – нагоре. Отделно на това възможността да получиш съвет или идея от колега е безценна, също толкова, колкото да дадеш подкрепа на конкурент, защото знаеш, че някога ще получиш същата.
Вместо заключение ще изразя и нашата идея по въпроса. В дългогодишната си практика сме стигнали до извода, че с информиран клиент много по-леко се комуникира. Какво искам да кажа: Когато посрещаме нов клиент, ние трябва да му отделим много време, за да му обясним всичко в детайли и то защото информацията за някои аспекти на нашата работа е труднооткриваема онлайн НА БЪЛГАРСКИ. Информираността в случая, пести един от най-големите ресурси днес – времето. Освен това Ви дава по-ясна концепция, за това какво искате. А ние в никакъв случай не пренебрегваме изключителното значение на личния контакт. Той е задължителен за да се опознаем взаимно и така да изградим взаимното си доверие.
Повярвайте ми никога няма да прекалите с информацията, която споделяте, защото освен чисто техническите умения и качества, изпълнението на един графичен дизайн и проект е много повече от инсталиране на програми, това е познаване на пазара и тенденциите му, както и добрата комуникация с печатници с цел продуцирането на качествен краен продукт. Неща, които странични на бизнеса хора трудно биха постигнали. Неща, които винаги ще карат крайните клиенти да търсят помощта на рекламните и дизайнерски агенции, просто защото това е многокомпонентен креативен процес. Задълбочения подход е въпрос на избор. Избор между професионализъм и посредственост.